zondag 14 oktober 2012

En we zijn vertrokken

Het gaat weer een beetje beter met me.
Ik ben terug vertrokken met naaien en daar wordt ik zo vrolijk van.
Moet nog wel regelmatig rusten en mag de komende weken nog niets tillen,maar ik kan terug achter mijn machientje gaan zitten.
En om dat te vieren maakte ik voor beide poppemiekes een hoodie.
De hoodie van Heidi&Finn. Voor de kleine poppemie de grootste maat ,waarvan ik de mouwen moest inkorten en de boord twee keer moest aanzetten.De eerste keer stonden de kuikentjes op hun kop.
Voor de grote poppemie heb ik het patroon zelf vergroot en beetje aangepast.
De trui van de grote poppemie is ook volledig gevoerd in nicky-velours zodat die extra warm is.

Die van de kleine poppemie is niet gevoerd.
En ja de ogen moesten dicht,want ze had last van het zonneke.
En de grote poppemie,die heb ik weer een beetje moeten loslaten vandaag.
Ze is voor de eerste keer naar de chiro. En daar stond ik weer met tranen in mijn ogen,hm hm.
Benieuwd of ze het leuk gaat vinden,want ze is eigenlijk een verlegen en stil meisje.
Maar ze is in stijl naar de chiro,met haar nieuwe dikke,warme trui.
Ze wordt toch zo groot.



10 opmerkingen:

  1. Prachtige hoodie's! En een goed idee, de boordjes en kap in die Bora-tricot. Ideaal als je maar weinig hebt ;) Dit ga ik pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Wonder boven wonder ! Nooit gedacht,maar ze wil dus volgende week terug. Ze had wel een beetje gehuild in het begin zei ze,maar toen ik ze ging halen liep ze zo ver ze kon weg van mij :)

      Verwijderen
  3. heel tof, hoodies staan hier ook nog op het programma... maar dan niet in het roze ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige hoodies! Wat een vrolijke stofjes :-) Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo een schone hoodies! Die wil ik graag ook nog eens maken. Maar ik zal dan ook patroontje moeten vergroten...
    Hoe was heer namiddagje Chiro meegevallen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongelooflijk,maar ze vind het dus leuk !
      Eventjes gehuild,maar ze wil volgende week zeker terug.
      Doet raar,ze wordt echt groot

      Verwijderen
  6. Met een gewone naaimachine genaaid? Want ge weet, ik heb schrik van tricot ... en nicky velours.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joehooeee,ik ben die met die overlock hé,die nu net een echte is ;) hihi

      Verwijderen