zondag 27 juli 2014

Nog snel wat lapjes wegwerken

Nog 3 nachtjes slapen en we vertrekken met onze caravan.
Die is nog steeds niet helemaal klaar, dus jullie krijgen nog geen foto's, maar wij gaan er al lekker wel 2 weken mee op vakantie naar het verre Nederland :p

En daar kan het zo warm worden (uhummm) en de meisjes hebben eigenlijk niet voldoende zomerspul voor 2 weken mee rond te komen.
En ik heb eigenlijk veel te veel metertjes stof in de kast liggen die er al jaren liggen.
En waar ik ook van denk, mijn god vond ik die ooit mooi ??

Maar dus, lapjes wegwerken.
Tot nu toe lukt het me aardig en zo uit de losse hand, zonder patronen, totaaaaal mijn ding normaal niet. Maar af en toe moet je gewoon een keertje abnormaal doen.
Voor Julie, had nog een half metertje van deze lelijke riley blake liggen. Een snel klaar bloesje, achteraan een elastiek in de rug, halterbandjes is gewoon biais die toegestikt is. Vooraan eerst een plat stukje dat open kan met 2 kamsnaps en dan komt de lelijke, halve meter gerimpelde stof eraan.
En nu moet ik bekennen dat ik het helemaal niet meer lelijk vind, ze staat verdorie nog goed met die stof ook ;)
Voor de kleinste zijn het aardbeitjes van Michael miller geworden die ook al veel te lang in de kast liggen en die ik eigenlijk niet zo graag mee zie.
Weer een rechte lap, waar ik per ongeluk met de overlock een gat in maakte, dus knipte we dat eraf, weer een plat stuk bovenaan, bandjes eraan en het kleed sluit volledig vooraan met kamsnaps. Doet me zo een beetje denken aan de moemoe schorten van vroeger.
Maar 2 contente kinders, een contente moeder en een contente vader dat er een beetje stof minder in de kast ligt. Ik ga nog even door, ik heb nog tot woensdag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten