zondag 5 augustus 2012

Knikkerzakjes

Een tijdje geleden (voor het" voet-doet-pijn-en-is-dik" verhaal) maakte ik knikkerzakjes.
Het is begonnen met 1 zakje voor een meisje dat 5 jaar wordt vandaag. Een cadeautje zoeken voor iemand die je eigenlijk helemaal niet kent is niet makkelijk. Dus ik dacht,knikkeren is terug hip,knikkerzak vullen dus. Zo gezegt zo gedaan. Ik vond een geweldige tuto bij eloleo. Voor beginners,makkelijk,snel klaar stond erbij. Nu vraag ik me toch echt af of ik werkelijk zo dom ben. Ik heb die tuto wel tien keer gelezen voor ik doorhad hoe ik nu juist die hoeken moest maken. Maar goed,het is gelukt. Dus vandaag ontvangt Louise een knikkerzak,gevuld met kleine en grote knikkers,een zelfgemaakt armbandje en natuurlijk een centje.
Heel toevallig,mijn twee poppemiekes hadden toch echt wel geen knikkerzak. Enkel een heel lawaaierige blikken knikkerdoos. "En in een zakje zou het toch echt wel beter zijn hé mama"
Goed dat ik zo'n lieve mama ben (soms). Ze kozen stofjes uit de restjesdoos en voilà,twee blije poppemiekes. Aangezien er hier nog steeds niet genaaid wordt (dankzij die voet dus) ben ik blij dat ik jullie die knikkerzakjes kan delen :)
De namen zijn erop gezet met glitterfolie en de zakjes zijn allemaal met voering zodat er geen knikkers kunnen ontsnappen. In plaats van een lint heb ik een veter gebruikt,puur uit gemakzucht.


1 opmerking:

  1. ik voel mij ook dikwijls zo'n domme, maar misschien zijn we dan juist extra blij als het gelukt is!

    BeantwoordenVerwijderen