zondag 30 december 2012

Ze zijn er klaar voor

Morgen is het de laatste dag van het oude jaar.Traditie getrouw wordt er hier dan "nieuwejaarkezoete" gezongen door de kindjes.Ze gaan van huis tot huis en krijgen dan een centje.Alhoewel het tegenwoordig meer snoep dan centjes zijn.In mijnen tijd hé ... het lijkt al wel een eeuwigheid geleden en als ik dat zo zeg voel ik me plots ontzettend oud ;)
Maar het is zo,toen wij vroeger nieuwejaarkezoete gingen zingen hadden we toch bijna ieder jaar 4000 frank (en dat waren letterlijk frankskes) of 100 euro bij elkaar gezongen en daar moesten we niet eens veel moeite voor doen.Nu komen ze thuis met een zak vol snoep en een jaar vol rotte tanden in plaats van beste wensen :)
Maar mijn poppemiekes gaan in ieder geval in stijl zingen morgen en we hebben het persoonlijk gemaakt door hun naam te gebruiken.Ik doe ineens de test of dat ook helpt (om meer centjes te krijgen) als ze weten hoe het zielige,zingende kindje dat door weer en wind komt zingen ,noemt.
En ze hebben goed geoefend vanavond.
Kleine poppemie ; "nieuwejaarke zoete ons varken heeft GEEN voeten"
Waarop grote poppemie heel droogjes antwoord ; "ocharme toch"

Je hoort het,ze zijn er volledig klaar voor.

3 opmerkingen:

  1. Mooie namen!
    En een toast op het nieuwe jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden vroeger zelf een winkel en ik moest zelf snoepjes uitdelen aan de kindjes.Ik zag altijd die zakken vol snoep en centjes. Ik mocht alleen even snel op't stadhuis gaan zingen. Ik denk dat dat een onverwerkt jeugdtrauma is:-). Hopelijk een goede vangst voor Julie en Nora morgen

    BeantwoordenVerwijderen