dinsdag 29 januari 2013

Busje komt zo

Gisteren met de bus naar Borgerhout.Mijn eerst bezoekje aan Moens,modestoffen.Maar zeker niet mijn laatste.Ook al was ik de enige in de hele winkel die geen hoofddoek op had en die vloeiend nederlands kon praten.Wat een zalige winkel.Al die marokaanse stoffen met glitters en pareltjes en levendige kleuren.Prachtig gewoon.Begin nu al niet te denken dat ik vanaf nu met lange kleren in die stofjes ga rondlopen,want het is nu niet direkt mijn smaak.Maar ik vond het echt zo mooi om het daar te zien hangen,ik werd er vrolijk van.Maar goed,mijn missie was prinsessenstof en een roodkapje vinden.En daar ben ik in geslaagd.
En in meer ook nog ;)
Ik bracht 4 meter prachtige zijdeachtige stof mee met mooie zomerse tekening op in fantastische kleuren (die ik jullie door gebrek aan fotografie kennis niet fatsoenlijk kan laten zien).Wat ik ermee ga maken,geen idee,maar ze is alleen al mooi om naar te kijken en voor 1euro30/m kon ik het niet laten liggen.
Ik bracht alles mee voor roodkapje.
Ik vond in ene rommelbak deze leuke paarse bloemetjes stof aan 1 euro voor 2,5 meter . (kan ik eens oefenen voor een eerste bloesje)
En dan bracht ik nog die felblauwe tricot mee,wel dunne,maar dat is niet erg.En nog dat roos gebloemd katoentje waar de poppemiekes nu al ruzie over aan het maken zijn.
En dan tule,2 meter tule.Voor een prinsessenrok.Maar ik heb een serieuze inschattingsfout gemaakt want ik kom een meter of 6 te kort.(is stiekem een excuus om nog eens terug te gaan)
Zie hier de prinsessenjurk in wording.
Ik ben deze week veel vrij,maar zal het nodig hebben om al die stof te verwerken.
En mss zaterdag nog eens ,busje komt zo,richting borgerhout.


6 opmerkingen:

  1. Leuk, daar wil ik ook wel eens naartoe. Zullen we eens afspreken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Dat zijn nog eens fijne prijsjes voor prachtige stoffen! En dit is echt alles wat je gekocht hebt? Ik zou vrees ik met een vrachtwagen terug naar huis moeten... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moens heeft heel mooie stoffen en absoluut niet duur, Tot een tweetal jaren geleden stonden ze op de zaterdagmarkt in Brugge. Daar zijn ze jammer genoeg mee gestopt, 'k heb daar regelmatig stof gekocht en je kreeg vaak ook gratis patronan er bovenop, maar in Borgerhout geraken, lukt me heel moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat ik weet dat het daar de moeite is!
    Ik woon daar niet zo super ver vandaan, maar had al van mensen gehoord dat het daar niet echt de moeite was.
    Nu ik u stofjes zie ben ik toch wel verkocht ;-)
    Is het daar moeilijk parkeren ofzo doordat je er met de bus naartoe bent gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja idd,parkeren is dar een ramp en ik ben nu ook niet zo'n held om met de auto naar Antwerpen te rijden.En de bus stopt bijna voor de deur :)
      Je moet er geen designer stofjes verwachten,maar ik vond dat ze toffe dingetjes hadden en alles behalve duur.

      Verwijderen