vrijdag 15 februari 2013

Dat valt tegen

Vanmorgend richting Maastricht.Een ritje naar de stoffenmarkt waar ik al zo lang naar uitkeek.
Awel,dat viel ferm tegen.
Er stonden wel verschillende stoffenkramen,maar niet meer als in Eindhoven (waar ik sneller ben).
En ze hadden vooral nog winterstoffen en carnavalstoffen bij.Mijn humeur ging al snel de dieperik in.
Je kent dat wel,je kijkt zo naar iets uit en dan valt dat zo hard tegen.
En mijn poppemiekes,die vonden het nodig om non-stop te zagen.
Anders vinden ze zoiets heel leuk,nu dus niet.Misschien heb ik mijn emoties geprojecteerd of zo.
Ze hadden kou,ja het was ook heel koud.Dan weer dorst,dan moest er weer eentje plassen,dan honger,dan moe,man man.
Om de ecomomie dan toch nog een beetje te helpen hebben we maar een paar stofjes gekocht.het was van de "moeten" want kan toch nie naar Maastricht rijden en met niets naar huis komen hé.
En ik heb een vermoeden dat de poppemiekes in hun blauwe periode zitten.
 (en nie alleen blauw van de kou)
Knoopjes voor het jasje heb ik wel gevonden,nu ze er nog durven opzetten.Want knoopsgaten en ik,is geen goede match.
En omdat ik nog geen genoeg heb van gevloek,kocht ik online nog twee patronen van...jasjes.


6 opmerkingen:

  1. Oh daar ben ik al heel lang niet meer naar toe geweestnaar de vrijdag markt in Maastricht. Ik ben zelf van Maastricht, maar woon er al een aantal jaren niet meer, woon nu in Heerlen en hier kan ik dinsdags terecht...natuurlijk met lang niet zoveel kramen als in Maastricht ;). Maar ik moet toch zeggen dat je leuke stofjes gescoord hebt! Heel veel naaiplezier ervan! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spijtig dat het zo is tegengevallen.......ik denk dat ik dat triple dan ook maar van mijn wishlist schrap!
    Toch fijn dat je nog enkele stofjes hebt gevonden....dat met die streepjes vind ik heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dan ga ik zeker zo graag naar Eindhoven op disndag en dat is voor mij minder ver.Mss als de nieuwe collectie er is dat het meer de moeite is,maar voorlopig zien ze me daar toch niet meer terug.

      Verwijderen
  3. O ja van die dagen ...wij reden eens speciaal naar Goes...stoffenmarkt..bleek dat die er niet was op zaterdag...alleen maar kaaskramen. Daar lachen mijn man en zoon nog steeds mee...dan zeggen ze "zouden we niet eens naar Goes naar de stoffenmarkt, stukje kaas kopen???'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahha,dat kan ik goed geloven dat jullie daar nu nog om lachen.Maar gelukkig is Goes een hele gezellige stad om nog eens rond te lopen,vind ik toch.

      Verwijderen
  4. Haha, ik reed vorige dinsdag naar Eindhoven, speciaal voor heel veel fournituren en ritsen enzo. Stond er geen enkel fourniturenkraam!! En de enige fourniturenwinkel was gesloten wegens carnaval... Manmanman, van een slecht humeur gesproken :-)

    BeantwoordenVerwijderen