zaterdag 16 februari 2013

The dress from hell

Tea party sundress.
Wat een hel.
Heel mooi patroontje,als ik het tekeningetje bekijk en ik andere kleedjes zie passeren,denk ik wauw.Wat een schoon kleedje.
Dus stof genomen die ik echt graag zie,maar waar ik ook maar 0,5m van had.Ik dacht,hoe moeilijk kan zo'n kleedje zijn,dus ik pak ineens maar mijn goede stof (wat achteraf dus geen goed idee was).
Het begon al bij het stof knippen.Eigenlijk wou ik de panden van de rok verlengen met 6cm,maar uit die halve meter ging dat dus echt wel niet.(dus het kleedje is nu een tuniek)Toen ik dacht dat ik alles geknipt had kwam ik tot de conclusie dat ik nog 2 panden te weinig had en dat ik die dus toch nog ergens uit de stof moest zien te halen.Och ik spaar jullie alle details en ik zeg het nog 1 keer,dress from hell.En de twee naalden die ik erbij gebroken heb geven mij ook gelijk.

En ik vind ze er niet eens mooi mee.
Om het in haar woorden te zeggen ; "Ik vind de stof wel mooi,maar dit model is echt niet mooi mama.Dat blauw streepje (paspel dus) zou beter hier zijn geweest (waarbij ze wijst met twee handen naar haar taille)"
En ik kon alleen maar ja knikken en bevestigen dat mijn 4 jarige dochter een streketrutje is die toch wel iets van kleding kent.

En terwijl ik dit nu terug lees bedenk ik bij mezelf dat dit jurkje wss nooit daglicht gaat zien.Al dat werk voor niks geweest.

6 opmerkingen:

  1. Een kleine poppendeine, en de grote bim bam, dat speelde bij mij in huis ook wel eens, je kunt er nog een leuk rokje uithalen met een elastische band, dan heeft ze de taille band, meisjes van 4 met zo'n eigen mening ga je nog veel met meemaken!
    Fijn weekend Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kwam ook bij mij op tijdens het lezen, gewoon een rokje van maken, `t is een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. allé gij, ziet toch mooi uit op die foto's hoor. En met een leggingske onder? En als het echt, echt niet gedragen wordt, dan inderdaad niet het stof laten verloren gaan en er een rokje van maken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb besloten dat ik het helemaal uit elkaar ga halen en opnieuw begin,desnoods een maatje of twee kleiner en dan maak ik er een ander gelukkig mee :)

      Verwijderen
  4. wat jammer ... (maar hier rolden ook al mislukkingen van onder de machine hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer, maar je dochter is smal dus kan je niet wat van de zijkanten halen?

    BeantwoordenVerwijderen